21 mars 2024

Sveriges största event inom intranät

N

För 12:e året

N

Delta på plats eller digitalt

N

10+ Högintressanta talare

Talare 21 mars 2024:

Agilt innehållsarbete - hur vi stänger ner gamla innehållsapplikationer med minimal påverkan för användarna

SEB jobbar kontinuerligt med att optimera sitt intranät och har de senaste åren ökat användarnöjdheten 3 år i rad. Detta är en stor bedrift i en stor internationell organisation där man dessutom har stängt ner och flyttat innehåll från flera gamla innehållsapplikationer till det nya gemensamma intranätet. Resan med optimering, nedstängning av gammal och förbättrat innehåll fortsätter fortfarande enligt agila processer som också ständigt optimeras. Detta kommer att vara fokus för presentationen; hur man jobbat med förändringar och centralisering av innehåll samtidigt som man ökat användarnöjdheten på SEB’s intranät.

SEB

Dan Holm, Head of Digital Internal Channels

Talar tillsammans med Dan Holm

SEB

Frida Grims Netsman, Channel Specialist

Moderator

Martin Bondeman, kommunikatör & webbstrateg

Ett nytt globalt intranät & årsplanering av innehåll

Billerud lanserade ett nytt intranät för alla sina 4 500 medarbetare runt om i världen i december 2021 och nu två år senare lanseras också intranätet för vår nya verksamhet i Nordamerika.

Vi berättar här om vår utvecklingsresa med intranätet. Utifrån konkreta exempel djupdyker vi i områden som hur intranätet samspelar med andra interna kanaler, vår årsplanering av innehåll och hur vi har strukturerat samarbetet med våra stakeholders runt om i verksamheten. Vi berättar om hur vi arbetar med globalt och lokalt innehåll genom våra olika redaktionsråd.

Billerud

Kirsi Andersin, Manager Digital Channels

Talar tillsammans med Kirsi Andersin

Billerud

Jessica Törnkvist, Internal Communications Manager

Hur Telia introducerade AI till 20 000 medarbetare

Telia Company

Johanna Kojan, Internal Online Channel Manager

5 år med nytt intranät - erfarenheter & lärdomar

- Blev det som vi hade tänkt?

- Dessa utmaningar har vi stött på efter lansering och så har vi överkommit dem

- Vad skulle vi göra annorlunda om vi skulle göra resan igen?

I mars 2019 lanserade Migrationsverket sitt nya intranät för 6000 medarbetare utspridda på ett trettiotal orter i Sverige.

Under föredraget delar de erfarenheter & lärdomar från lanseringen till idag.

Migrationsverket

Matilda Lundvall, Enhetschef kommunikationsavdelningen

Talar tillsammans med Matilda Lundvall

Migrationsverket

Eva Löfgren, webbredaktör

Ett helt nytt intranät med AI funktioner - ta del av erfarenheter & praktiska tips

Socialdemokraterna

Nina Adler, Digital strateg

Talar tillsammans med Nina Adler

Socialdemokraterna

Anna Söby, Ansvarig digitalisering och IT-system

Stockholms stads nya intranät - 1 år efter lansering

- Så har vi förbättrat söket och skapat ett smart intranät

- Så arbetade vi med MVP, stegvis utveckling och användartester

- Desktop first vs mobile first - ta del av vår strategi

Stockholms stad lanserade sitt nya intranät maj 2023. Det förra intranätet var ifrån 2013.

 

Under föredraget får du ta del av mängder av praktiska tips, som Stockholms stad samlat på sig ett år efter lanseringen av sitt nya intranät.

Stockholms stad

Sofia Lindow, Kommunikatör

Talar tillsammans med Sofia Lindow

Stockholms stad

Anna Eriksson, Projektledare Intranät

Så har vi förbättrat effektivitet och engagemang genom att arbeta mer data och insiktsdrivet

- Hur gör vi för att arbeta mer effektivt och skapa mer engagemang i den digitala arbetsplatsen i den djungel av data och nya funktionalitet som vi konstant befinner oss i?

- Vilka Viva tjänster nyttjar vi för att anpassa och vidareutveckla informations och samarbetsupplevelsen inom TRR?

- Så har vi genom statistikverktyg skapat en bättre användarupplevelse för våra kollegor inom SharePoint Online och M365.

Under hösten 2021 lanserade TRR sitt nya intranät i SharePoint Online och har sedan dess arbetat kontinuerligt med att vidareutveckla intranätet med olika lösningar som bemöter deras behov. I den här sessionen delar Sofia med sig av sina erfarenheter under resans gång.

TRR

Sofia Larsson, Systemansvarig och Verksamhetsutvecklare för Intranätet och M365

Så möjliggjordes ett nytt intranät trots små resurser

- Praktiska tips på hur du kan skapa ett intranät med liten budget och små resurser
- Så arbetar vi med att driva trafik till intranätet

Salems kommun

Rebecka Grunditz, Kommunikationschef

Lokal:

Bygget Konferens,
Norrlandsgatan 11, Stockholm

Tider:

08.15 Registreringen öppnar. Kaffe & smörgås serveras
09.05 Konferensen inleds
10.30 Förmiddagskaffe
12.10 Lunch
14.30 Eftermiddagskaffe
16.30 Avslut
16.30-17.30 Mingel. Pizza & dryck serveras

VId frågor om Smarta Intranät vänligen kontakta:

Niko Fastman, Projektledare Smarta Intranät

08- 20 03 73, niko.fastman@kompetensinstitutet.se

Delta fysiskt på plats eller digitalt:

Som deltagare kan du välja mellan att delta fysiskt på plats eller att delta digitalt.

Du som deltagare tar del av programmet via vår interaktiva eventplattform och kan befinna dig fysiskt där det passar dig bäst. Föreläsningar, frågestunder, diskussioner och nätverkande – allt innehåll är samlat i ett webbaserat verktyg, som är enkel att använda. Du har samma möjlighet att ställa frågor till talarna som deltagarna som är fysiskt på plats i lokalen.

Du kan ändra mellan att delta på plats eller att delta digitalt, genom att mejla till kundtjanst@kompetensinstitutet.se

Antal deltagare sedan starten

Antal år Smarta Intranät arrangerats

Guldsponsorer:

Utställare:

Online Partner:

Delta på plats eller digitalt