8 oktober 2020

Sveriges största event inom intranät

N

För 16:e gången

N

11 högintressanta talare

Talare 8 oktober 2020:

Så fick vi till en hubb till intranät, samarbetsytor och nyheter som alla kan personalisera

Med 20 000 medarbetare i helt olika länder och med skilda uppdrag, har Telia skapat en gemensam startsida som tillåter och uppmuntrar var och en att skräddarsy sin egen individuella digitala ingång till allt från väder till personliga och delade dokument.

Telia Company

Linda Wärmlöv, Head of Group Online Channels

Talar tillsammans med Linda Wärmlöv

Telia Company

Marie Öhman, Senior channel strategist

Så har vi skapat en digitalarbetsplats med små resurser

Evidensia har 19 000 medarbetare i 11 länder. Utifrån sin storlek har de en minimal kommunikationsavdelning och supportorganisation. Under 2017 lanserades den nya digitala arbetsplatsen i Sverige och har därefter rullats ut till de övriga länderna i Europa.

Evidensia

Maria Hofling, ansvarig digitalarbetsplats

Digital employee journey at McDonald’s

Katrine has designed, project lead and launched McDonalds new “Digital employee journey”. 

The purpose was to create a smooth, fun and attractive digital employee journey. Making sure that all employees always have easy access to everything they need. And at the same time keep all admin at a minimum. 

McDonald’s

Katrine Schelbli, Nordic Head of Employee Experience

Så moderniserade vi intranätet för att nå alla medarbetare

Polisen har en komplex verksamhet som är igång dygnet runt. 10 000 av de 30 000 medarbetarna arbetar ute på fältet. Målsättningen var att skapa ett intranät som är mobilanpassat, personaliserat och tillgänglighetsanpassat. Intranätet har lanserats i delar mellan februari 2019 och februari 2020.

Under anförandet får du ta del av praktiska tips hur du lyckas skapa ett intranät i en komplex verksamhet.

Polismyndigheten

Oscar Frykholm, Uppdragsledare Polisens webbplatser

Så tog vi ett helhetsgrepp över den digitala arbetsplatsen – ta del av våra erfarenheter och lärdomar

I februari 2020 lanserade AMF sin nya digitala arbetsplats. Den digitala arbetsplatsen är i O365 och kommer användas av 400 medarbetare. Under föredraget får du ta del av erfarenheter och praktiska tips.

AMF

Mia Boghammar, Ansvarig internkommunikation

Talar tillsammans med Mia Boghammar

AMF

Helena Kleverö, HR Specialist

Intranätet i handen – vad bör man tänka på när de flesta av personalen är ute på fältet?

När Humana påbörjade arbetet med sitt nya intranät var målet att det skulle vara för alla, oavsett om man sitter på kontor eller arbetar som personlig assistent och är ute på fältet. Med 16 000 medarbetare i fyra länder blev det en utmaning men det gick. Idag är myHumana på plats, ett skalbart intranät som vuxit från förvaringsplats till en levande arbetsyta.

Humana

Jonatan Arenius, Chef internkommunikation

Intranät som skapar så stor användarnytta som möjligt

– Så har vävt ihop digitala verktyg så som O365 med intranätet för att förbättra användarupplevelsen.

Att ta fram ett nytt intranät behöver inte vara ett stort projekt med start och slut. Varbergs kommun har använt ett agilt arbetssätt där de utvecklat en del i taget, sedan testat det och därefter fortsatt att förbättra. Det har ökat användarinvolveringen och när intranätet lanserades januari 2020 för hela verksamheten, fick den ett väldigt bra gensvar.

Varbergs kommun

Mia Kanflo, Webbstrateg

Effektiv internkommunikation – samspel mellan intranät, ledarskap och digitala skärmar

– Intranät som nav för aktuell och tillförlitlig information
– Chefers ansvar – och hur de får hjälp att vara kommunikativa ledare
– Nå ut med ny information till medarbetare – så använder SVT olika kanaler
– Underlätta medarbetarnas vardag – intranätet som gränssnitt för personliga HR-uppgifter

SVT

Johan Simon, Projektledare för utveckling och införande av digital arbetsplats

Talar tillsammans med Johan Simon

SVT

Annica Ragert, Chef internkommunikation

Pris

Ordinariepris
6990/Kr

Lokal:

Bygget Konferens, Norrlandsgatan 11, Stockholm

För frågor om Smarta Intranät vänligen kontakta:

Niko Fastman, Projektledare Smarta Intranät

+46 73 670 60 32, niko.fastman@kompetensinstitutet.se

Antal deltagare sedan starten

%

Nöjda deltagare sedan starten

Guldsponsorer:

Utställare:

Online Partner:

Anmäl dig senast 12 juni och nyttja rabatten